Програми з інформатики в останній час змінюються, оновлюються дуже часто. В цьому році в 5 класі нова програма, а в наступному знову нова. Чи потрібна вона? Мабуть, так. Змінюються Державний стандарт, вимоги до учнів, методи, технології навчання. Діюча програма для 9 класу архаічна, не цікава учням. Набагато цікавіша інформатика у 5-8 класах за новою програмою. Міністерство освіти повідомило про плани з оновлення програм для учнів 5-9 класів. (стаття "МОН оновить шкільні програми для 5-9 класів").Обговорюється нова програма і на Форумі інформатиків України. Питань багато. Чи розділяти ІКТ та ООП, як, коли, в яких середовищах вивчати програмування. Чи потрібен Scratch як навчальне середовище програмування на початковому етапі?
Навчальні програми є дороговказом для освітян у їх повсякденній роботі, саме у них реалізуються як вимоги Державних освітніх стандартів, так і вимоги часу до рівня компетентності учнів, як майбутніх членів соціуму. Програми не повинні бути “замороженими” на сучасному рівні розвитку школи, а працювати на випередження, оскільки сучасний світ став дуже динамічним, і той рівень компетентностей, який пропонується до опанування сьогодні, фактично був актуальним вчора. Без роботи на перспективу, без погляду в завтрашній день, наша освіта не зможе підготувати активного члена суспільства, здатного до самореалізації себе та трансформації і розвитку нашої держави.Точка зору вчителів інформатики відображенна у статті "Оновлення програм з інформатики, - погляд вчителів" на порталі osvita.ua.
Чинна програма у достатній мірі відображала освітні запити суспільства 5-річної давнини. Наразі вже сьогодні ми бачимо, що слід більше звернути уваги на:
- розвиток інформаційної культури відповідно до стану розвитку технологій та вимог суспільства;
- розвиток навичок операційного(алгоритмічного) мислення, алгоритмізації та програмування, як засобу реалізації себе у майбутньому;
- створення персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання, роботи та саморозвитку;
- основи систем захисту данних та безпеки при роботі в інформаційному середовищі;
- основи мікроелектроніки та побудови інформаційно-комунікаційних систем;
- етичні проблеми використання інформаційних технологій(кіберзлочинність та дотримання авторських прав);
- розробка навчальних проектів, як один з ключових засобів як формування, так і перевірки рівня сформованості розвитку навчальних комптентностей учнів.
Загальний алгоритм оновлення програм 5-9 класів
До 7 лютого буде сформовано групу модераторів для онлайн обговорень програм на платформі EdEra та робочі груп з оновлення програм за предметами
9 лютого відбудеться нарада за участю Міністра освіти і науки для модераторів та керівників робочих груп.
13 лютого чинні навчальні програми розміщуються на платформі EdEra для загального обговорення, де всі бажаючі, авторизувавшись, зможуть висловити свої пропозиції та надати пропозиції щодо їх модернізації.
З 13 лютого по 24 лютого триватиме перша сесія онлайн обговорення.
З 28 лютого по 7 березня відбуватиметься робота над програмами у робочих групах за участі модераторів.
15 березня по 22 березня 2017 триватиме друга сесія онлайн обговорення оновлених програм.
З 30 березня по 8 квітня робочі групи спільно з модераторами допрацьовуватимуть програми.
З 8 квітня по 25 квітня 2017 р. триватиме експертне обговорення оновлених програм
На початку травня 2017 р. доопрацьовані програм будуть представлені на засіданні Колегії МОН.
Для вивчення інформатики потрібне і відповідне забезпечення школи комп'ютерами.
Ось він, комп'ютерний клас на картинці:
За плануванням схожий на мій кабінет. І дошка так же розміщена. екран для проектора над ній. На цьому збіг закінчується. Клас 2004 року. 256 Мб (!) оперативки викликає криву усмішку у дітей (на їх смартфонах не менше 1 Гб), Монітори LCD, звичайно. 2 системних блока замість вибувших "старічків" приніс із дому. А що далі? Китай допоможе?
Цілком підтримую!Техніка в деяких школах не витримує критики(2002,2007 "рік народження").Учень не вимкне свій гаджет, щоб працювати за таким комп'ютером.
ВідповістиВидалити